De Bagà a Castellar de n´Hug

Surto de Bagà camí del Santuari de Paller i agafo el caminet per darrera el santuari que puja cap al Paller de Dalt. Han netejat el camí i ho han fet molt bé, respectant l'entorn i no fent destrosses innecessàries. Avui se'ls ha de felicitar!
Travesso els planells de Paller, plens de blocs escampats aquí i allà, i remunto cap a la Collada Grossa, on hi comença a tocar el sol.

Del coll cal anar a buscar la Canal Mala, passatge enmig de parets de roca i una espessa vegetació que fan el camí fresc i agradable.
Des del Cap de la Devesa, observo Pedraforca i Cadí i els núvols que comencen a crèixer. Em sembla que amb tres colors en tinc prou avui!


Passo pel Xalet de Coll de Pal i rodejo la muntanya de Puigllançada per petits caminets ramaders. Tinc la sensació que la muntanya és molt més gran que altres cops que hi he pujat. Quan pujem cap a un cim, la muntanya es va fent petita i a dalt de tot, pràcticament no hi ha muntanya sinó aire.
El camí d'avui em permet seguir visualment la ruta que vaig fer la setmana passada.

Després de travessar la pastoral zona de Rus començo a baixar cap a Castellar de n´Hug, abans però passo per les Fonts del Llobregat. Després de 5 hores de no veure ningú, el xoc amb la multitud de turistes que visiten les fonts és brutal.

En resum, una bonica travessa d'uns 22 quilòmetres i unes 5 hores i mitja de camí. És molt panòramica i permet admirar la major part de les muntanyes del Berguedà sense pujar-ne cap. De tant en tant això també va bé, com a mínim reforçem la nostra humilitat davant d'elles.